W październiku 2013 przyjęliśmy zlecenie naprawy samochodu BMW F10 528ix wersja USA do odbudowy po powodzi.
Klient zakupił ten samochód w atrakcyjnej cenie i szukał warsztatu, który odbuduje auto do konfiguracji fabrycznej. Nie jest to łatwa operacja, ponieważ należy dokładnie dobrać sterowniki żeby były zgodne z numerem nadwozia. Jest to warunek konieczny, jeśli w przyszłości samochód ma być programowany bezpośrednio z systemu BMW.
Prace rozpoczęliśmy od wymontowania całego wnętrza pojazdu ponieważ w samochodach po powodzi woda zbiera się pod tapicerką. Po wymontowaniu wnętrza dokonaliśmy czyszczenia karoserii (blachy) i następnie przeprowadziliśmy grzybienie karoserii.
Kolejnym etapem było sprawdzenie instalacji elektrycznej pojazdu, niestety w samochodach które miały kontakt z wodą nastąpiło zwarcie i spowodowało zniszczenie sterowników , wytopienie złącz i utlenienie przewodów. Praca wymaga czasu ponieważ sprawdzaliśmy wszystkie połączenia i w przypadku gdy była konieczność wymienialiśmy piny i wtyczki na nowe oryginalne BMW.
Po sprawdzeniu instalacji rozpoczęliśmy etapowy montaż sterowników i kodowanie do pojazdu . Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności, ponieważ na początku montujemy główne moduły dopiero w gdy są one zakodowane podłączaliśmy kolejne sterowniki. Niektóre sterowniki takie jak liczniki mają zapisany VIN na stałe i producent zaleca wymianę na nowy.Nasza firma posiada możliwość dokonywania zmian na poziomie procesora sterownika.
Po zamontowaniu wszystkich sterowników dokonaliśmy programowania całego samochodu i aktywowania funkcje pojazdu oryginalnymi kodami FSC – FREI SCHALT CODE które zostały wygenerowane w czasie produkcji auta. W momencie kiedy wszystkie systemy elektroniczne samochodu działały bez problemu rozpoczęliśmy montaż wnętrza pojazdu ( tj. używanej tapicerki pojazdu). Dodatkowo montujemy nowe filtry powietrza i dezynfekujemy przewody wentylacyjne. Przy odbudowie samochodu po zalaniu ważne jest też równoległe działanie w zakresie weryfikacji i naprawy uszkodzeń mechanicznych ponieważ często uszkodzeniu ulegają elementy montowane pod pojazdem tj. Pompa ABS DSC , moduł aktywnego sterowania kierownicy , skrzynia biegów czy rozdzielacz napędu X-drive. Najważniejsze jest aby nie próbować uruchamiać samochodu bez przeprowadzenia weryfikacji przez mechanika i wymiany koniecznych płynów.
Po zakończeniu prac elektroniczno mechanicznych dokonaliśmy diagnozy cyfrowej i w przypadku gdy wszystkie prace zostały wykonane w 100% samochód został wydany klientowi bez żadnych błędów i uszkodzeń.
Reasumując usługa którą wykonujemy gwarantuje klientowi iż do minimum ograniczyliśmy możliwe do pojawienia się skutki „topienia pojazdu”
Zapraszamy do nas w celu wykonania wyceny naprawy samochodu po zalaniu i utopieniu.
You must be logged in to post a comment.